Speciální pedagog
SPECIÁLNÍ PEDAGOG - standardní činnosti
1. Je členem školního poradenského pracoviště, je podřízen vedoucímu školního poradenského pracoviště.
2. Koordinuje
- speciálně-pedagogické poradenství ve škole
- vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky s vývojovými poruchami učení na 1. stupni základní školy, účastní se jejich projednávání se zákonnými zástupci
3. Samostatně zajišťuje
- speciálně-pedagogické vzdělávací činnosti
- individuální reedukaci specifických poruch učení u integrovaných žáků v rámci realizace individuálního vzdělávacího programu, úzce spolupracuje se zákonnými zástupci těchto žáků
- individuální i skupinovou reedukaci specifických poruch učení u ostatních žáků s vývojovými poruchami učení, vede dyslektický kroužek
- návrhy a realizaci opatření, které směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
- poskytování metodické pomoci a odborných informací z oblasti speciální pedagogiky pedagogickým pracovníkům školy, pomáhá při jejich aplikaci
- na žádost vyučujících náslechy v hodinách, na jejich základě navrhuje další postup v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- vede knihovnu speciální pedagogiky a evidenci pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zajišťuje jejich půjčování učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům
- poskytování poradenské a konzultační pomoci rodičům žáků
- specifické oblasti činnosti:
- aktivně se účastní zápisu budoucích žáků prvních ročníků
- spolupracuje s třídními učiteli a výchovným poradcem na tvorbě podpůrného vzdělávacího programu pro školně neúspěšné žáky
- spolupracuje s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden a dalších specializovaných pracovišť
- vede administrativu svojí činnosti – případová dokumentace, evidence konzultací
- neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní
4. Předkládá vedoucímu školního poradenského pracoviště:
- plán práce školního speciálního pedagoga na nový školní rok
- návrhy na opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
- závěrečnou zprávu o činnosti školního speciálního pedagoga za daný školní rok